Virossa jaettiin kahdet pisteet

Legends Trophyn kolmas osakilpailu ajettiin kesä-heinäkuun vaihteessa Auto24ringillä Virossa. Aivan Pärnun kupeessa Audrun kunnassa sijaitsevalla radalla nähtiin myös harvinaista paikallisväriä, kun Tõnis Vanaselja ajoi ensimmäiset Legends-lähtönsä. Kilpailu oli samalla myös NEZ-sarjan toinen osakilpailu. NEZ, eli Pohjois-Euroopan aluemestaruussarja alkoi toukokuussa Latvian Riiassa. Kolmas ja viimeinen kisa ajetaan syyskuussa Hämeenlinnassa.

Viron kisan aikataulu poikkeaa Legends Trophyssa totutusta. Aika-ajot nimittäin ajettiin jo perjantaina ja kumpikin kisalähtö lauantaina. Kisatapahtuma jatkui vielä sunnuntaina, mutta tuolloin ei Legendsejä radalla nähty. Pitkään viikonloppuun on syynä luokkien paljous. Kisoissa oli mukana mm. moottoripyöriä ja Baltian historic-luokkia.

Ensimmäisessä lähdössä voittoon ajoi Henri Tuomaala, toiseksi Jesse Kari ja kolmanneksi Pekka Seppänen. Koko kolmikko kuuluu Pro-divisioonaan. Masters-ryhmän ykkönen oli yhdeksäntenä ruutulipulle ajanut Miikka Riihimaa ja Semi-Prossa juhli yleiskilpailun kymmenenneksi ehtinyt Valters Zviedris.

Toisessa kisassa korkeimmille palleille kipusi pari Jesseä. Ylimmälle Vartinainen ja toiseksi korkeimmalle Kari. Kolmanneksi ajoi jälleen Pekka Seppänen. Semi-Pron voitti Tõnis Vanaselja (12.) ja Mastersin Janis Horeliks (13.).

Vanaseljan sijoituksia (18. ja 12.) voi pitää 30 auton kisassa loistavana tuloksena ensikertalaiselle. Toivottavasti Tõnis nähdään Legendsin ratissa tulevaisuudessakin. Edellisen kerran virolaisia on mukana luokassa kaudella 2007, kun Madis Kasemets ja Mikk Maaten osallistuivat NEZ Cupiin.

Legends Trophy jatkuu 21.–22.7. Vauhtiajoissa. Seinäjoelle lähdetään tilanteessa, jossa pistejohdossa on Pekka Seppänen. Kauden päätteeksi kultakin kuljettajalta vähennetään kaksi huonointa tulosta pois. Näin ollen kahdeksantena sarjassa oleva Jesse Vartiainen, joka on voittanut neljä kisaa seitsemästä, on edelleen vahva mestarisuosikki. Pärnun ensimmäisen kisan keskeytyksen myötä Jessellä on kuitenkin jo ”virhetili” täynnä ja seuraava epäonni vaikuttaa loppupisteisiin merkittävästi. Trophyn pistelaskutapa on kahdesta vähennettävästä kisasta huolimatta varsin julma ja suosii tasaista suorittamista. Pistetilanteet